Pages

Tuesday, October 25

Short Story SS

Story No.1.


Seorang nenek berusia 65 tahun melahirkan seorang anak. Rakan-rakannya datang berkunjung untuk menjenguknya. Ketika mereka ingin melihat bayi nenek tersebut, nenek itu berkata “Nanti dulu”. Beberapa minit kemudian mereka berkata ingin melihat bayi itu lagi. Tetapi nenek itu tetap berkata “Nanti dulu”. Akhirnya mereka bertanya : “Bila kami boleh melihat bayi engkau..?” “Bila dia menangis”. “Kenapa kami harus tunggu sampai dia menangis?” “Sebabnya aku lupa.. dimana aku letak bayiku tadi..”





Story No. 2
Seorang pemburu bertembung dengan seekor singa. Terrperanjat, dia tak sempat mengangkat senapangnya. Tiada pilihan, pemburu itu bertadah tangan dan berdoa. Ketika pemburu itu menjeling ke arah singa, dia ternampak bahawa singa itu juga sedang berdoa.
Pemburu: “Ah leganya… singa baik rupanya. Lepaskanlah aku.”
Singa: “Ya… singa yang baik selalu baca doa sebelum makan, amiiinn…”



alahai..besor benor makanan ku ari nie...kehkehhehe..

Story No. 3
Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung
manakala yg ketiga disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya… tangannya pon sedang menunjukkan tanda “peace”…



kalo nak Kenal boleh call kta hookey..;))

Story No 4.

Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya diperiksa, dia bertanya: ” Doktor, selepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya membaca macam orang lain?” “Dah tentu”, jawab doktor. “Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca,” kata lelaki itu dengan riang.


nak Hug x?

Story No.5

Pulang Malam

Seorang isteri sangat sedih kerana akhir-akhir ini suaminya sering pulang malam dan dalam keadaan mabuk. Suatu hari ia marah besar kepada suaminya

"Seenaknya saja kamu bersenang-senang di luar, meninggalkan aku sendirian!"

Akhirnya si suami memutuskan untuk mengajaknya ke bar. Sesampainya di sana, si suami memesan minuman keras seperti biasanya, dan memesankan satu gelas untuk isterinya. Ketika si isteri mencoba meminumnya, ia langsung memuntahkannya kembali.

"Minuman apa ini? Isshhhh.. tak enak langsung.. !!" rengus si istri. 

"Tuhlah, makanya jangan dikira aku bersenang-senang di sini...."


Story No.6 



Seorang ibu muda sedang mengadu pada temannya, "Aku terpaksa minta cerai dari suamiku." 


"Kenapa..?" tanya temannya kehairanan. "Habis.., hampir setiap malam kerjanya keluar masuk disko." jawab si ibu muda. "OOOOhh, jadi suamimu itu kaki disko lah yer.. ?" tanya temannya lagi. "Bukan begitu..,sebenarnya dia ke sana mencari aku !" jawab si ibu muda



Bodoh Punya isteri..kehkeheheh..

Story No.7

Pada suatu petang,sepasang suami isteri baru berkahwin...
pada petang itu,si isteri pun pesan kepada suaminya kerana kebetulan suaminya hendak ke surau...
"bang,saye nak ikan ni,belikan la kepala ikan 10kilo ye"
"Insya Allah, ok bye"jawab suaminya...
on the way tengah dalam kereta tu,die nampak seseorang itu sedang memakan rumput di padang sekolah lalu bergegas turun dan berkata"assalamualaikum cik, apesal cik makan rumput ni???" 
 "dah xde ape lagi yang saye mampu cik, duit xde nak beli makanan,makanan yang ade rumput je la" si miskin menjawab dengan sedih... 

dengan penuh rase kasihan si lelaki itu berkata "so poor,lets go to my rumah,at my rumah more food!!!"dengan berasa pelik si miskin berkata "ape mende yang cik cakap tu?""xde ape2 lah,dah jom ke rumah aku..."lelaki tu pon membawa si miskin itu ke dalam kereta...dalam perjalanan ke rumah si miskin berkata "oh,sungguh baik hatimu..sampai sanggup memberiku makanan,oh...terima kasih"  dengan selamber orang itu berkata "hehe,tak pe,kat rumah saye tu rumput die lagi panjang2" 


Banyak betol ko tapau rumput 2 bhai..

so..nak lagi?..later aku corek corek celah dinding cari cerita2 gampang macam nie..hehehe..
Sekadar Hiburan jer...;) wink wink











No comments:

Post a Comment